KHUNG CHƯƠNG TRÌNH TỔNG QUÁT KHÓA HỌC TIẾNG ANH TRẺ EM TIẾU HỌC KID’S BOX – CẤP ĐỘ 5
Khóa học được thiết kế với mục tiêu giúp học sinh rèn luyện, củng cố, mở rộng và phát triển các kiến thức và kỹ năng ngôn ngữ đã được học ở khóa học Kid’s box 4. Ở khóa học này, học sinh sẽ được hướng dẫn các kỹ năng để có thể xử lý tốt các yêu cầu của một bài Nghe, Nói, Đọc, Viết có số lượng từ vựng khoảng từ 500 đến 1000 từ một cách độc lập. Các kiến thức ngữ pháp tương đương với trình độ của học sinh, các bài kiểm tra năng lực ngôn ngữ của kỳ thi Cambridge English Young Learners Test cũng sẽ được luyện tập thường xuyên. Học sinh sẽ được tạo môi trường và cơ hội để có thể chia sẻ ý kiến của mình về một vấn đề, một quan điểm dưới dạng bài nói và bài viết. Đặc biệt khóa học tiếp tục cung cấp kiến thức Khoa học căn bản được dạy bằng tiếng Anh với hình ảnh và thiết kế sinh động, vui nhộn, phù hợp với tâm lý lứa tuổi các em, tạo tiền đề cho học sinh sử dụng tiếng Anh làm công cụ học tập, nghiên cứu khoa học ở các bậc học cao hơn.
Trong giờ học, học sinh được sử dụng bảng tương tác cảm ứng thông minh chỉ có tại Anh ngữ iStar. Đây là phương pháp học hiện đại và hiệu quả bậc nhất hiện nay giúp tạo hứng thú và sự tự tin cho trẻ khi tiếp cận với tiếng Anh, ngôn ngữ toàn cầu.
Time Thời gian |
Topic Chủ đề |
Sentences Mẫu câu |
Vocabulary Từ vựng |
Pronunciation Ngữ âm |
Contents Nội dung bài học |
Lesson 1, 2 |
Welcome to our ezine |
– Did you have…? |
Science, History, Geography, language, exam, dictionary |
Rhyming words, words with one, two, three and four syllables |
– The past tense. – School timetable. – Guessing subjects. |
Lesson 3, 4, 5, 6 Unit 1 |
Time for television |
– What time is it? – What time do you…? – Which program can…? |
– cartoon, weather, documentary, news, comedy, series, sport, quiz – interesting, exciting, boring, good, bad, funny |
The sound /η/ |
– TV programs. – Adjectives. – How to say the time. |
Lesson 7 Read and Understand Science |
The Moon Earth and Space Science – objects in the sky. |
orbits, plains, craters, lifeless, astronauts, special, Earth, planet, space, rotates, reflects, phases, oxygen, crescent, gibbous |
A moon orbits a planet. Some planets don’t have any moons. Other have many moons. Earth has just one moon. |
||
Lesson 8, 9, 10, 11 Unit 2 |
People at work |
– I’m going to be a… – He/She isn’t going to be a… – What/When/Where/Who are you going to…? – …love/like …ing |
secretary, footballer, actor, journalist, cook, writer, mechanic, pilot |
syllable stress: strong and weak forms |
– Jobs. – Future simple tense with “be going to”. – Talking about dream job. – love/like + V-ing. |
Lesson 12 |
Review and Mini Test |
||||
Lesson 13 Reading & Writing 1 |
Harry Potter |
Writing about Harry Potter. |
– orphan, closet, invitation, hatch, destiny, eventful – find out, cast a spell |
|
|
Lesson 14, 15, 16, 17 Unit 3
|
City life |
– Go straight on/Go along/Go across. – Take the left/right. – Take the first street… |
– hotel, police station, airport, restaurant, museum, castle, theatre, post office, zoo, castle, park – right, left, straight on, corner, past, across, along |
The sound /^/ |
– Public places. – Giving directions. – Talking about the time. |
Lesson 18 Read and Understand Science |
Phil’s Science Log Physical science – hot air rises; recording observation |
Materials, wondered, experiment, conduct, demonstration, logbook |
The bottles were not empty. They were full of air. The hot water made the air in the bottle hot. |
|
|
Lesson 19, 20, 21, 22 Unit 4 |
Disaster |
– Were you listening to the weather on the radio? – We were/weren’t …ing. – I/He/She was/wasn’t …ing. |
tsunami, hurricane, volcano, earthquake, iceberg, storm |
– Weak forms (unstressed syllables). – Strong forms (stressed syllables) |
– Disasters. – The past continuous tense. |
Lesson 23 |
Review |
||||
Lesson 24 |
Mid – term Test |
||||
Lesson 25 Reading & Writing 1 |
05. World Cup |
Writing about World cup. |
– perhaps, worldwide, soccer, ceremony, schedule, predict, champion – be held in, for instance |
|
|
Lesson 26, 27, 28, 29 Unit 5 |
Material things |
– made of/made from/come from… – What are they made of…? – The…is/are made of… |
wood, gold, glass, card, paper, wool, metal, silver, plastic |
Homophones |
– Materials. – Passive voice.
|
Lesson 30 Read and Understand Science |
Take a closer look Science and Technology – scientists use tools; function of microscope; function of telescope |
Observe, universe, telescope, observatories, microscope, Saturn, Jupiter, details, human, cells |
Scientists base their ideas on what they observe. Some scientists might need to look at objects far off in space. Others might look at tiny objects here on Earth. |
|
|
Lesson 31, 32, 33, 34 Unit 6 |
Senses |
– What does it look/feel/taste/smell/sound like? It look/feel/taste/smell/sound like… |
– flour, pizza, salt, pepper – knife, fork, spoon, plate – look, feel, taste, smell, sound |
The sound/z/ and /s/ |
– Kitchen stuffs. – Verbs of senses. |
Lesson 35 |
Review and Mini Test |
||||
Lesson 36 Reading & Writing 1 |
Ice cream |
Writing about the ice cream that you like. |
– flavor, cricket, bug, raise, nutritious, protein – believe it or not, turn up, in actuality |
||
Lesson 37, 38, 39, 40 Unit 7 |
Natural world |
– What should we do about this? – They shouldn’t… – I/You/He/She should… |
extinct, wings, spots, spotted, stripes, striped, butterfly, insect |
Weak form of and /n/ |
– Animals and their characteristics. – Modal verbs: should/shouldn’t. |
Lesson 41 Read and Understand Science |
What happened to my pizza Life Science – digestion |
Digestion, energy, digestive system, saliva, esophagus, stomach, feces, molecules, bloodstream |
My body needs energy to do its job. I get my energy from the food I eat. But the food must be changed before my body can use it. |
||
Lesson 42, 43, 44, 45 Unit 8 |
World of sport |
– You’ve/We’ve/They’ve done… – He/She has… – He/She hasn’t… – Have you ever…? – Has he/she… |
– spring, summer, autumn, winter – golf, athletics, snowboarding, skiing, sledging, hill |
Past endings /id/ and /d/ |
– Seasons. – Sports. – The simple perfect tense. |
Lesson 46 Reading & Writing 1 |
Visiting the Louvre |
Writing about the museum. |
– museum, attract, sculpture, exhibit, architecture, Greek – on earth, even though |
||
Lesson 47 |
Review |
||||
Lesson 48 |
Final test |